Nyheter Världen

4-åringen med Downs syndrom får hjärtan att smälta i reklamkampanj

Cora Slocum frontar reklamkampanjen.
Cora Slocum frontar reklamkampanjen.

Fyraåriga Cora Slocum har snabbt blivit en riktig stjärna sedan hon varit modell för barnskor. ”Hon är en riktig talang”, säger grundaren av skoföretaget.

Livie & Luca

Cora Slocum.

Cora Slocum, fyra år, kommer från Kalifornien och föddes med Downs syndrom. Nu är hon aktuell som modell i en kampanj för skoföretaget Livie & Luca. Och hon gör succé.

– Om du kollar på bilderna i vår katalog ser du att hon ser ut som att hon var född för det här, säger Amie Garcia, medgrundare av företaget, till ABC7 News.

►LÄS MER: Madeline, 18, har Downs syndrom – nu uppfyller hon sin modelldröm

Det är i ett samarbete med organisationen Changing the face of beauty som kampanjen genomförs i samband med skolstarten.

– Personer med olika handikapp är den största minoriteten i världen, samtidigt är de mest underrepresenterade i media, säger Katie Driscoll, medgrundare Livie & Luca, enligt Metro UK.

LÄS MER: Här är Jamie – första modellen med Downs på New Yorks catwalk

Med sina kampanjer vill de förändra folks syn på dessa personer och visa hur vackra de är, enligt Katie Driscoll. Föräldrarna till Cora säger att de har överösts med positiva kommentarer sedan kampanjen startade, enligt Daily Mail.