Nyheter

Här är Coca-Colas nya utseende – bättre eller sämre?

Burkarna får ny design.
Burkarna får ny design.

Coca-Cola byter skepnad. I maj kommer de nya burkarna till Sverige.

De kommande månaderna kommer Coca-Cola att ändra utseende. I Sverige sjösätts den nya varumärkesstrategin i maj. 

Tanken är, enligt företaget, att att varumärkena Light, Zero, Life och originalet helt enkelt ska samlas under varumärket Coca-Cola. Ingen jätteskillnad kan tyckas, men visst får de nu en mer liknande look.

– Det kommer fortfarande att vara fyra olika produkter, men de strömlinjeformas till ett varumärke som ”delar DNA” med original-Cola-Cola, menar Richard Schlasberg, Sverige-chef på Coca Cola.

Han tillägger att syftet också är att tydliggöra hur de fyra olika produkterna innehållsmässigt skiljer sig åt. Folk har helt enkelt inte riktigt vetat vad skillnaden på burkarna är.

– Vi har inte varit tillräckligt duktiga på att kommunicera deras innehåll, säger Richard Schlasberg.

Så, vad tycker du om den nya looken?

Så här ser den nuvarande burken ut.