Nyheter Ekonomi Sverige

Haveri hos bank – kunders konton ser ut att ha avslutats

När kunder loggar in på Skandiabanken ser deras konton ut att ha avslutats. – Vi jobbar på att lösa det här så snart som möjligt, säger informationsansvarig till Aftonbladet.

Flera kunder hos Skandiabanken rapporterar att de inte kommer åt sina konton. När de försöker logga ser det ut som att kontona har avslutats, skriver Aftonbladet.

”När jag som kunde loggar in så har jag tydligen inga konton registrerade”, skriver en kund till tidningen.

Utöver problemet att komma åt sina konton är det också svårt att nå fram till bankens kundsupport. Det beror på att så många personer står i telefonkö. Skandiabankens informationsansvariga, Sara Liljedal, bekräftar problemet för Aftonbladet

– Jag vet att det just nu är kunder som har svårt att se sina konton. Vi håller på att felsöka detta och vi jobbar på att lösa det så snart som möjligt, säger hon.

Mer information om problemet kommer att publiceras på Skandiabankens sajt när banken vet mer om vad som är fel.

UPPDATERING: Vid halv nio-tiden rapporterade Skandiabanken att problemet åtgärdats.