Nyheter Världen

Nya chipssmaken hånas på sociala medier

Den nya smaken hånas på sociala medier.
Den nya smaken hånas på sociala medier.

Storbritannien har gjort sig känt som landet där chipsen kan smaka vad som helst. Men när butikskedjan Tesco lanserade sin nya smak blev omdömet hårt.

”Ugnsbakat lamm, rosmarin och vitlök.” ”Soja, ingefära, chili och honung.” ”Skinka och senap.”

Ja, chipsfabrikörerna i Storbritannien har stor fantasi. Mirror har nu korat vad tidningen anser är den löjligaste smaken hittills.

► LÄS MER: Därför kan du inte sluta äta chips när du väl börjat

Det är butikskedjan Tesco som står bakom den nya produkten. ”Prosecco- och fläderbärschips” heter chipssmaken, som har fått flera hånfulla kommentarer på sociala medier. Lanseringen ingår i serien ”Finest limited edition” som bland annat också innehåller smaken ”Brie och tranbär”.

Nästa artikel inom Metro Music:
Zara Larsson kan få musikexportpriset