Nöje TV

Perrelli gör reklam – och syns i SVT

Charlotte Perrelli. Arkivbild.
Charlotte Perrelli. Arkivbild.

Det är knappt två veckor kvar till att Charlotte Perrelli, tillsammans med Gina Dirawi, ska leda årets andra deltävling i Melodifestivalen i SVT. Samtidigt syns hon i en reklamkampanj för Comviq, rapporterar aftonbladet.se.

För frilansande programledare brukar en sex veckor lång karantäntid för reklam gälla innan och efter att man medverkar i public service-kanalen SVT, skriver aftonbladet.se. Thomas Hall, programchef för nöje på SVT, bekräftar regeln för tidningen – men poängterar att det finns "ett antal orsaker till undantag".

"Som det ser ut i dag så har inte Charlotte begått något regelbrott av karenstiden för Melodifestivalen", skriver festivalens projektledare Anette Helenius i ett mejl till TT, via Lili Assefa, pressansvarig för Melodifestivalen.

"Vi för en dialog direkt med Charlotte just nu för att få klarhet i omfattningen av hennes övriga engagemang", skriver Helénius.

Perrelli kommenterar själv frågan via sociala medier:

"Undra hur jag kan byta mot regler när det i mitt SVT avtal står exakt, specificerat vilka andra uppdragsgivare och samarbetspartner jag har. Godkänt och signerat av SVT", skriver hon på Instagram.