Nöje Krog Krog-Stockholm Nyheter

Restaurangkedjan ska locka kvinnor – med drejning och porslinsmålning

Sportkedjan O´Learys vill attrahera fler kvinnor och lanserar under hösten ett nytt restaurangkoncept. Den nya kedjan, som går under arbetsnamnet Bambino’s, riktar sig främst till kvinnor mellan 25 och 45 år och kommer kompletteras med drejning och porslinsmålning.

Under den närmaste framtiden kommer sportkedjan O´Learys nya koncept komma till på nöjesgallerian Tolv vid Tele 2 Arena i Stockholm, någonting Besöksliv var först med att rapportera om.

O´Learys, som traditionellt varit en kedja som varit förknippad med män, vill genom det nya restaurangkonceptet, som går under arbetsnamnet Bambino’s, attrahera fler kvinnor. Fokuset kommer att ligga på italiensk mat – pizza, smårätter och pasta.

Restaurangen ligger i den 4 000 kvadratmeter stora anläggning som kedjan har i nöjesgallerian, som också den kommer att förändras för att tilltala en mer kvinnlig publik. En curlingbana kommer att tillkomma och lokalens ölrum kommer att ersättas med ett rum för drejning och porslinsmåleri.

► LÄS MER:  Varorna som ska locka kvinnor att handla

– Vi kallar konceptet Clay n’ Play, säger Wilhelm Vintilescu, vd för O'Learys Trademarks till Metro.

Är ni inte rädda för att anklagas för att vara stereotypa när ni vill locka fler kvinnor med drejning och porslinsmåleri?

– Det här konceptet ligger inom hela vårt nöjesutbud så det handlar inte bara om vår nya restaurang. Och även Ernst Kirchsteiger, som är en man, gillar porslinsmåleri, säger Wilhelm Vintilescu.

Wilhelm Vintilescu är noga med att påpeka att alla, inte bara kvinnor, kommer att vara välkomna till den nya restaurangen.

– Vi riktar oss till kvinnor mellan 25 och 45, men alla är förstås välkomna, säger han.

► LÄS MER:  Motormän lockar få kvinnor