Nyheter Världen

Snabbmatskedjan lanserar nagellack – med kycklingsmak

Nagellacket finns i smakerna ”Hot & Spicy” och “Original”.
Nagellacket finns i smakerna ”Hot & Spicy” och “Original”.

Den amerikanska snabbmatskedjan Kentucky Fried Chicken, KFC, lanserar nu ett ätbart nagellack som smakar kyckling.

Snabbmatskedjan KFC– vars signum är friterad kyckling – har tagit sin slogan “Finger Lickin’ Good” ett steg längre. Nu lanserar de ett nagellack som smakar kyckling, som en del i en kampanj i Hong Kong, skriver Veckans Affärer.

►LÄS MER: Var tredje svensk kyckling innehåller resistenta bakterier

För tidningen Times förklarar KFC hur man ska använda det.

"Konsumenten målar helt enkelt på nagellacket och låter det torka som vanligt och sedan slickar de, igen och igen och igen". Nagellacket finns i smaken ”Hot & Spicy” i en rödrosa “kryddig” färg och i smaken “Original” som är en mer neutral, “kycklingbeige” färg.

►LÄS MER: Här säljer McDonalds pommes frites – med choklad

Tanken är att konsumenterna i Hong Kong ska få testa två smaker och sedan rösta på vilken av dem som ska börja produceras i större skala.

I samband med lanseringen släpper restaurangkedjan även en musikvideo. Se den här: