Nyheter Sverige

Swedbanks app låg nere hela dagen

Swedbanks kunder kunde under dagen inte använda mobilappen utan möttes av en uppmaning att testa internetbanken i stället. Arkivbild.
Swedbanks kunder kunde under dagen inte använda mobilappen utan möttes av en uppmaning att testa internetbanken i stället. Arkivbild.

Swedbanks app låg nere grund av problem med den tekniska kapaciteten på mobilbanken på måndagen. Först vid 17.30-tiden hade Swedbank fått ordning på tekniken.

– I praktiken innebär det att vissa av våra kunder kan logga in på mobilbanken, andra inte. Däremot kan man komma in på vår internetbank för att exempelvis kolla lönekonto, sade Gabriel Francke Rodau, kommunikationschef vid Swedbank, till TT innan problemet hade blivit löst.

Eftersom så många har smartphones får mobilbanken allt fler användare, konstaterar Gabriel Francke Rodau.

– Situationen är väldigt beklaglig. Men kunderna har haft tålamod under dagen och gått in via internetbanken i stället.