Nyheter Sverige

Vi är bästa morgontidningen i sociala medier

Pontus Tengby, t.f. Redaktionschef
Pontus Tengby, t.f. Redaktionschef

Metro är inte bara Sveriges största dagstidning i print och når miljonpublik på webben. Den här veckan lanserades även den nya tjänsten SoMe Index som rankar medieföretags prestationer i sociala medier.

Och Metro är, med råge, den morgontidning som skapat mest engagemang i social medier kring den egna journalistiken under den gångna veckan. 

Över 400 000 gånger har läsare integrerat med Metros nyhetsbevakning på sociala medier genom att lajka, kommentera eller dela material. På andra plats ligger Göteborgs-Posten med 119 785 interaktioner. Därefter följer Dagens Nyheter med 105 481 interaktioner.

– Det är ett jättebra betyg till vår redaktion! Engagemang ger en tydlig fingervisning om vad läsarna tycker om innehållet, inte bara hur många som klickar på en rubrik, säger Pontus Tengby, t.f. Redaktionschef.