Det var 2014 som bröderna Daniel och Emil Norberg gjorde sin första parodi på melodifestivalen. Efter att de laddat upp parodin på deras Youtube-kanal kom det första klippet att spridas och visas över fyra miljoner gånger.

Klippet från 2014 blev det årets näst mest visade svenska klipp – endast besegrat av Volvo-reklamen med Zlatan. När 2015 års upplaga av melloparodin släpptes slog killarna sitt eget rekord och klippet blev viralt, skriver Bohusläningen.

Nu är målet att de ska slå sig själva igen.

– Det blir dubbelt så mycket i år och dubbelt så bra, skrattar de när de pratar om parodiklippet på årets Andra chansen.

►LÄS MER: Ändrade nationalsången under Melodifestivalen – så här lät det


Och anledningen till att de producerar humorklippen är simpel:

– Det är väldigt tacksamt eftersom hela Sverige pratar om Melodifestivalen. Det är meningen att det ska vara kul, det är snäll och glad parodi ingenting taskigt, säger bröderna.

Och det verkar uppskattas av artisterna också, många artister skrattar åt det och idag har Panetoz delat klippet på deras sociala medier.

Allting som syns i videon är gjort av Emil och Daniel själva, från minsta tröja till sångtext och musik. Men det är inte alltid en dans på rosor att göra parodiklipp. De förklarar att mycket tid går åt till produktionen.

– Det är engagerat och passionerat jobb, tio timmar om dagen i över en vecka. Att bara köpa tyg till en tröja kan ta någon timme så det är mycket smågrejer att fixa.

►LÄS MER: Så blir duellerna i Andra chansen


Nu fokuserar brödraduon på att hinna få klart det stora klippet till mello-finalen som förhoppningsvis kommer finnas ute redan på måndag.

– Nu andas vi bara mello och fokuserar på finalparodin.