John Malkovich har fått rätt mot den franska dagstidningen Le Monde.

Den amerikanske skådespelaren stämde tidningen för förtal 2015 efter att de rapporterat att han haft ett hemligt schweiziskt konto. Nu har de två ansvariga journalisterna och tidningens chef dömts att betala totalt 14 000 euro, motsvarande nästan 135 000 kronor, till Malkovich.

På filmduken har John Malkovich bland annat spelat i den Oscarsbelönade "Farligt begär" (1988), "Burn after reading" (2008) och "I huvudet på John Malkovich" från 1999.