Nu uppger två källor att Spotify arbetar med en videotjänst som kan konkurrera med Netflix. Business Insider skriver att företaget framöver ska satsa på både musik och video.

Enligt tidningens källor letar Spotify just nu efter företag som de kan samarbeta med avseende innehåll. Men om det rör sig om tv-serier eller film framgår inte av uppgifterna.

På den svenska marknaden har kampen bland tv-tjänsterna trappats upp i och med att både Netflix och HBO Nordic lanserats nyligen. I dagarna släpps dessutom den svenska tjänsten Magine som tidigare betatestats. För 99 kronor i månaden får användaren tillgång till 30 kanaler från start.

Samtidigt kämpar Spotify fortfarande med sin affärsmodell. Tjänsten lever i dag på riskkapital och investeringar i brist på tillräckligt stora intäkter. Företaget ska omförhandla sina avtal med de stora musikbolagen för att kunna gå med vinst. 

Ungefär 70 procent av företagets intäkter går i dag till att betala skivbolagens licensavgifter, enligt The Verge.