– Jag donerade min njure på hennes önskan. Så att hon kunde få en som matchade henne perfekt, säger hon till CBS News.

Det var alltså ett triangelbyte. Efter operationen fick hon ett mejl från Jaqueline Brucia som skrev "Jag tackar dig mer än vad jag någonsin kan säga".

Efter fyra veckors sjukskrivning återvände Deborah Stevens till sitt jobb. Men komplikationerna efter operationen plågade henne.

– Så fort jag kom hem ringde telefonen. "Vad gör du? Varför är du hemma?, frågade hon", och jag svarade "Jackie, jag mår inte bra". Då sa hon "Nåväl, du kan inte bara komma och gå som du vill. De andra kommer tro att du särbehandlas", säger Deborah Stevens.

Trots förståeliga anledningar fortsatte chefen pressa henne, uppger Stevens.

– Hon tyckte att det var ett personligt problem som hon inte var intresserad av. När jag svarade att det berodde på operationen och att jag aldrig tagit bort en njure förut sa Jaqueline: ”försöker du anklaga mig för det här?”.

Efter det förflyttades Stevens till en försäljare åtta mil bort – sedan fick hon sparken.

– De sa att jag inte nådde målen och gjorde misstag. Om jag inte hade upplevt det själv hade jag också haft svårt att tro att det var sant, säger hon.

Jaqueline Brucia svarar inte på den uppenbara frågan: Varför fick hon sparken?

– Jag kommer alltid vara tacksam för att hon gav mig en njure. Jag har inget ont att säga on henne. Hon gjorde en fantastisk sak för mig och jag önskar henne all lycka, säger hon till CBS.

Arbetsgivaren, bilåterförsäljaren Atlantic Auto Group, anser inte att något fel begåtts.

– Det är tråkigt att en anställd använder sin generösa handling för hitta på en grundlös anklagelse. Vi behandlade henne väl och agerade ärligt och rättvist, hela tiden.