Det var i september som den kvinnliga larmoperatören ska ha missat larmsamtalet. Samtalet kom från en optiker som hade en kund som svimmat av i butiken, rapporterar NBC. 

► LÄS MER: Peo, 90, fick kontot hackat – någon köpte pizza för 1000 kronor

De butiksanställda ringde 911, det amerikanska nödnumret, men fick varken svar eller ett samtal tillbaka. För samtidigt som det ringde satt den enda larmoperatören i telefon och beställde pizza.  

– Jag trodde att det skulle vara mer än en person som svarar på larmsamtalen. Jag förstår inte att det bara är en person, säger Jared Goodman, anställd på optikerbutiken till NBC. 

► LÄS MER: SOS trodde inte på skjuten 16-åring: "Kan du skärpa dig?"

I ljudupptagningen från larmoperatörens åtta minuter långa samtal till pizzerian framgår det att hon gjorde flera beställningar och att hon kontrollerade priserna. 

”Under den här tidsperioden underlät larmoperatören att svara på inkommande nödsamtal, detta trots ljudsignaler och visuella varningar som resulterade i att nödsamtal blev obesvarade och nonchalerade”, står det i polisens utredning.  

Larmoperatören har fått en skriftlig varning av arbetsgivaren. Mannen som svimmade hos optikern återhämtade sig och mår nu bra. 

► LÄS MER: Larmade SOS - för solsken