Senast Kurt tog ut pengar och fick en hundring i stället för en femhundring frågade han sig om det går att lita på bankomaten. Nu har det hänt igen. I stället för två femhundralappar fick han en femhundring och en hundralapp. Och han var inte ensam. 

– Det var fyra-fem stycken som hann ta ut pengar innan de stängde av den, säger Kurt Rehlin till Metro.
 
Enligt Bankomat är det kundens bank som ska betala ut de förlorade pengarna, men trots att det är andra gången han fått tusen kronor draget från kontot men bara 600 kronor i handen får Kurt inga pengar tillbaka när han går till sitt Swedbank-kontor.
 
– De säger att det är Bankomat som har hand om det här, säger Kurt Rehlin till Metro. 
 
– Det är både rätt och fel eftersom han är vår kund men vi förfogar inte över bankomaten, säger Anna Sundblad, presschef på Swedbank. 
 
Innan Kurt kan få sina pengar måste Bankomat och Swedbank reda ut vad som hänt. Det kan bli svårt eftersom Bankomat inte kan se att det är något fel på automaten. Förra gången Kurt blev 400 kronor fattigare visade det sig att något blev fel när bankomaten fylldes på men den här gången finns inga signaler om att något ska vara fel. 
 
– Vi har inte fått några indikationer på att det varit något tekniskt med den här automaten och inte fått några reklamationer än, men det är ju otroligt beklagligt om det är något som drabbat kunden, säger Camilla Kinnarinen på Bankomat.
 
Nu måste Kurt vänta på att Bankomat och Swedbank reder ut hur bankomaten kunnat blåsa honom på pengar två gånger innan han kan få sina pengar. 
 
– Vi kan inte bara betala ut pengar utifrån hans ord vi måste också ha ett underlag på vad som hänt för våra revisorer, säger Anna Sundblad på Swedbank. 

Hon har nu bett Kurt kontakta henne personligen så händelserna kan redas ut.