Det började gå riktigt fel vid 02:30-tiden den 15 januari.
– Det går alldeles, alldeles för fort, och det går åt fel håll, säger Sara i en intervju med P1-programmet Medierna. 

Tåget på Saltsjöbanan, som Sara skulle städa, skenar i 80 kilometer i timmen. Det rammar en stoppbock vid ändstationen och flyger in i ett bostadshus.

Efter mer än två timmar får räddningstjänsten loss Sara. Då har hon skador i benen, fraktur i bäckenet, nio brutna revben, en punkterad lunga och ett halvt avslitet öra. 

När hon ligger nedsövd anklagas Sara för att ha stulit tåget. Hon blir hon känd världen över som tågkaparen.
– Jag vill inte bli arg. Det är bara att skratta åt det i efterhand, har hon sagt i en intevju med Seko-tidningen. 

För Medierna berättar Sara nu att hon funderar på att bli lokförare.
Tågoperatören Arriva, som efter olyckan beskyllde Sara för att ha stulit tåget, har lovat henne en fast anställning. Enligt Medierna är Sara också garanterad en plats på tågförarutbildningen.

Sara ser valet som ett uppror mot rädslan hon känt efter kraschen.
– Jag vill inte vara rädd för någonting så jag tänkte att jag gör det här nu, säger hon i programmet.