– Jag var chockad vid första miljonen, men sedan har det gått rätt fort. En cool siffra är att vi har över två miljarder visningar av positioner, säger Naim Cesur till Metro.

Att lika många skulle ha använt sig av positionerna är han inte lika säker på.
– Det tror jag inte. Men om bara en promille gör vad de ser så är det ju väldigt bra.

Många användare hör av sig och beskriver hur de har hjälpts av appen. Några av dem är över 60 år.

Är det verkligen positivt att få höra 60-plussare beskriva hur appen hjälpt dem?
– Ja, det tycker jag. Man vet att även äldre personer är aktiva, om de kan återfå gnistan är det bara bra, så länge ingen skadar sig.
Har det hänt?
– Inte vad jag hört. Men några säger att det är bra att stretcha innan.

Apples hårda censurregler gjorde att det till en början var svårt för Naim Cesur att få igenom sin app. Den blev nekad flera gånger innan turen vände.
– De ringde mig och sa att de inte kunde släppa appen i Kina. Jag frågade om resten av världen, de vågade inte säga. Några dagar senare kom den in.

Sedan dess har det kommit många appar som kopierat idén. Men ingen har lyckats lika bra.
– Ärligt talat tror jag det är många som är ute efter snabba pengar och inte satsar på kvalitet.
Så det är inte antalet positioner som räknas?
– Jag skulle nog inte påstå det, även om vi har utökat över tid. De flesta människor kommer inte på fler än 10–15 positioner, så redan därefter kommer de att lära sig något nytt. I dag har vi 200 stycken.

I sommar har dessutom 30 stycken vattenbaserade positioner lanserats.