Nätt och elegant med små lyxiga detaljer.  Nej, det är ingen beskrivning av en exklusiv märkespryl. Det är den nya generationens rullatorer som är här.
– Dagens damer är ofta för fåfänga för att gå ut med de kundvagnsliknande klumpiga rullatorer som de har idag, säger Diego Carloni.
Han är mannen bakom Malmöföretaget Trust Care, som har låtit den unge Porschedesignern Tommy Forsberg rita rullatorerna. Företaget siktar främst in sig på 40-talisterna, som är vana vid dagens design.
Carloni fick idén för några år sedan, då hans mor och far fick gröna rullatorer.
– Mamma skämdes för den, och den är alldeles för klumpig inomhus.
Den första modellen, ”Let’s go”, är designad för inomhusbruk. Efter sommaren kommer rullatorn i aluminium, med valfria detaljer i bok eller teak. Funktioner som en bricka för kaffekoppen och detaljerna i designen är viktiga. En serie modeller för utomhusbruk är också på gång. En görs särskilt för ungdomar.

Nästa artikel inom Metro Music:
Zara Larsson kan få musikexportpriset