James Blunt. Arkivbild.
James Blunt. Arkivbild.
Nöje TT

James Blunts två miljoner Twitterfans brukar hylla honom för hans självironiska tweets. Men med många följare kommer också Twittertroll. I en intervju i den nederländska tidningen Trouw, som refereras av Contactmusic , berättar den brittiske artisten hur han försöker strunta i negativiteten på nätet.

Jag kan spela för tiotusen personer varje kväll, och så läser jag fyra negativa nätkommentarer som påverkar mig mer än det. Då måste jag komma ihåg att det finns tusentals människor som har betalat pengar för att gå på min konsert, säger han.

Han passar också på att säga vad han tycker om de så kallade nättrollen:

De har varken investerat tid eller pengar i mig och de sitter förmodligen hemma med fördragna gardiner hela dagarna. Så jag föredrar att försöka fokusera på fansen.

Blunt, som slog igenom med debuten "Back to Bedlam" 2004, har tidigare berättat att hans skivbolag vädjat till honom att sluta twittra eftersom "det skadar hans varumärke".

James Blunt. Arkivbild.
James Blunt. Arkivbild.
Nästa artikel inom Metro Music:
Zara Larsson kan få musikexportpriset