Att försäljarna upprepar ens förnamn hela tiden är både irriterande och ohyfsat, tycker "Henrik".

Detta är en insändare. Det är personen som skrivit texten som står för åsikterna i den, inte Metro. Metro är en politiskt obunden tidning.

Dessa försäljare som ringer för att övertala en att byta elbolag eller gå med i en bokklubb är väldigt enerverande. Det värsta är dock att man måste lära dem grundläggande hyfs.

Jag brukar påtala att det är oförskämt att upprepa ens förnamn hela tiden, och frågar om det är något de får lära sig, eftersom alla gör det. Försäljarna blir då oftast ställda och påstår att det inte är så men varför skulle annars alla försäljare i var och varannan mening infoga ens förnamn?

Man kan förstås tänka sig att de instrueras att vara personliga för att vinna eventuella kunders förtroende men de flesta lär bli väldigt irriterade på detta oskick. Märker de verkligen inte att det låter väldigt konstigt och är ohyfsat?

Henrik

Vill du nå ut till Metros miljonpublik? Läs här hur du gör för att skicka in en insändare

Nästa artikel inom Metro Music:
Zara Larsson kan få musikexportpriset