Kunderna uppmanas att visa upp sig själva på märkets Instagram-konto.
Kunderna uppmanas att visa upp sig själva på märkets Instagram-konto.

Bikinimärket använder sig av "plus size"-modeller och kunder som får visa upp sig själva i bikini, och hyllas för initiativet att få fler kvinnor att känna sig bekväma i sina egna kroppar.

Swimsuitsforall heter märket som följs av över 80 000 personer på Instagram, och som publicerar oretuscherade bilder på kvinnor i alla olika former för att marknadsföra sig själva, vilket Aftonbladet också har skrivit om.

”Att ha kurvor betyder att du kan känna dig, och se fantastisk ut i en baddräkt”, står det i presentationen av kontot. De uppmanar också sina följare att visa upp sig själva genom att använda deras hashtag.

Märket har fått mycket uppmärksamhet i media, bland annat skrev NY daily news om reklaminspelningen med modellen Denise Bidot, som vill uppmana kvinnor till att känna sig sexiga i sina kroppar, med celluliter och allt.

– Jag älskar allt med min kropp… bristningarna, allt som jag trodde var bristfälligheter har jag insett är de sakerna som gör mig till mig, säger hon till tidningen.

Det manliga p-pillret är snart här – "kommer revolutionera våra sexliv"

Nästa artikel inom Metro Music:
Zara Larsson kan få musikexportpriset