Martin är Metros nya moderedaktör Martin Hansson, 22, har tidigare bloggat på King men bloggar och tipsar numera Metros läsare om det senaste inom herrmode.
Martin är Metros nya moderedaktör Martin Hansson, 22, har tidigare bloggat på King men bloggar och tipsar numera Metros läsare om det senaste inom herrmode.

Inspirera utan att krångla till det. Så lyder ledorden för Metros nya moderedaktör Martin Hansson, 22, som kommer att ge tips och råd till de manliga läsarna.

Tidigare jobbade Martin Hansson som skribent på tidskriften King, där han även bloggade. Nu hittar läsarna hans blogg på martin.metromode.se.

– Jag har bloggat om herrmode och livsstil i tre år nu och det är väldigt roligt att se hur bloggen växer och blir större.

Nu vill han även guida Metros läsare i herrmodedjungeln. Inspiration och utan krångel.

– Jag vill ge läsarna en stilfullare vardag på ett enkelt sätt. Men det är en bred målgrupp så det gäller att hitta sådant som alla kan relatera till, säger han.

Varför är mode så viktigt att rapportera om?

– Mode är en stor del av våra liv, något vi tänker mycket på. Mode är makt och en viktig del av intrycket hos en person. Men det ska också vara roligt och får inte bli ångestladdat.

Vad har du gjort den här sommaren ?

– Jag har varit i London i två veckor och hälsat på vänner som flyttat hit och så har jag även varit ute på landsbygden i Skaraborg där jag kommer ifrån. 

Har du något bra sommarmodetips till läsarna innan sommaren är slut?

– Att lämna strandstilen – det man har haft på sig under semestern – hemma. Ett konkret tips är att alltid ha en blå bomullskavaj med sig var man än är och variera utifrån den. Oavsett om det är jobb eller fritid, säger Martin Hansson.

Nästa artikel inom Metro Music:
Zara Larsson kan få musikexportpriset