Petra Lindell och Staffan Erfors.
Petra Lindell och Staffan Erfors.

Det händer grejer på Metro. Nu inleder vi ett samarbete med livsstilssajten GalaMagazine som kommer förse Metro med både kvalificerat kändismaterial och nyheter om kungligheter.

Metro och GalaMagazine kommer synas på varandras respektive hemsidor och Metros printtidning kommer även innehålla material från GalaMagazine. Bland annat vimmel från kändisvärlden varje fredag.

GalaMagazine innehåller även inredningstrender, mode och tips om bland annat mat, dryck, resor och böcker. Från billigt till superlyx. När det gäller mode ser GalaMagazine gärna att kläderna sitter på modeller som utstrålar glädje och/eller kaxighet (helst i olika storlekar). Modellerna ska se ut att må bra helt enkelt.

LÄS MER: Festlig premiär i Gamla Stan
GalaMagazine månar om sunda ideal och visar mode som de flesta gillar och senaste trenderna för både kvinnor och män (men mest fokus på kvinnor). GalaMagazine älskar allt som andas lyx vare sig man kan köpa eller bara drömma sig bort. Därför finns även vinjetten GALA DELUXE som handlar om lyxbilar, klockor, juveler, hotell med mera.

– Metro och GalaMagazine är en perfekt match. GalaMagazine har en kvalificerad och seriös bevakning av både nöjes- och kändisvärlden samt kungahuset. Den typen av material behöver Metro bli bättre på och vi är mycket glada över att få samarbeta med GalaMagazine, säger Staffan Erfors, chefredaktör för Metro.

– GalaMagazines redaktionella inriktning innebär även att Metro får ett breddat erbjudande till både befintliga och potentiella annonsörer, fortsätter Staffan Erfors.

GalaMagazines grundare träffades då de arbetade tillsammans i många år på Svensk Damtidning där Petra Lindell var redaktionschef och Anna Frödell var webbredaktör och formgivare. Petra Lindell har även arbetat som chefredaktör för numera nedlagda Tidningen S som gavs ut av Bonnier tidskrifter.

– Det känns fantastiskt roligt att få en så stor aktör som Metro som samarbetspartner. Det här ger GalaMagazine en stor möjlighet att nå ut till en bredare publik och dessutom kommer våra läsare ha glädje av Metros innehåll. Metros kvalificerade säljorganisation ser även till att GalaMagazine på allvar kan bli attraktivt för annonsörer, säger Petra Lindell, chefredaktör och grundare av GalaMagazine.

LÄS MER: Här bjuder kändisarna upp till dans 

Nästa artikel inom Metro Music:
Zara Larsson kan få musikexportpriset
Mer om Kändismingel