Metros marknadsavdelning på årets inhouse-gala.
Metros marknadsavdelning på årets inhouse-gala.

Metrojobbs podcast ”Misslyckandepodden” och ”Metro music expo” belönades med silver respektive brons.

2011 arrangerades den första inhousegalan av Inhouse AB. Under 2017 års upplaga var Metros marknadsavdelning nominerade till hela fem priser i fyra kategorier: ”Bästa expo” för Metro Music Cage, ”Bästa kampanj” för Metro Music och Metro förklarar, ”Bästa digitala” för Misslyckandepodden och som ”Årets inhouseavdelning”.

LÄS MER: Metro fick pris när läsarna planterade blommor

Och väl på prisgalan som hölls på torsdagskvällen fick Metrogänget ta emot hela två priser.

– Att stå på prispallen både för årets digitala (Misslyckandepodden) och årets expo (Metro music cage) är ett tydligt bevis på att vi har en stark närvaro och gör rätt saker både digitalt och fysisk. Jag är oerhört stolt över en väldigt stark marknadsavdelning. Metro är där uppe på toppen bland andra framgångsrika och starka företag. Och vår resa har bara börjat, säger marknadschefen Karin Österman.

 

Metros chefredaktör, Staffan Erfors, är stolt – men framför allt tacksam för marknadsavdelningens arbete.

– Det är till stor del tack vare dem som Metros varumärke blir starkare och starkare. Med det som grund får vi ännu bättre förutsättningar att nå ut med vår journalistik, och det är livsviktigt för ett mediehus med höga ambitioner, säger han.

Nästa artikel inom Metro Music:
Zara Larsson kan få musikexportpriset