Först tog Luis Suárez ett bett i Giorgio Chiellinis axel – nu kan hans käkar snart gapa efter ett par bröstvårtor. På tisdagen lanserade nämligen en svensk sexleksaksbutik ”Suárez-bröstklämman”.

Oliver & Eva

Den uruguayanske fotbollsspelaren Luis Suárez bitattack på Italiens försvarare Giorgio Chiellini i VM-gruppspelet har börjat leva ett eget liv. Förutom otaliga parodier och hån i sociala medier har entreprenörer nu sett en chans att tjäna pengar på det uppmärksammade bettet, till exempel genom att tillverka kapsylöppnare med den bitglade uruguayanen.

Och på tisdagen lanserades den senaste i raden av produkter: ”Suárez-bröstklämman”.

Bakom idén står en svensk nätbutik som säljer sexleksaker. De har helt enkelt täckt bröstklämman med en bild på den uruguayanske fotbollsspelarens ansikte i profil – så att det ser ut som att han tar ett rejält bett och vägrar släppa taget.

– Vi vill ta den här ganska negativa händelsen och vända den till något positivt och lustfyllt. Därför tänkte vi förflytta bettet från fotbollsplanen, där det inte hör hemma, till sängkammaren, där det kanske kan höra hemma – beroende på vem man är, säger Tobias Lundqvist, vd för nätbutiken Oliver & Eva.

– Trots att vi gick ut med det här alldeles nyss har vi redan hunnit få glada tillrop i sociala medier. Folk verkar tycka att det är väldigt kul.

Vilka kan tänkas köpa Suárez-bröstklämman?

– Vi siktar brett, och hoppas hitta ett gyllene snitt någonstans mellan BDSM-entusiasterna och fotbollsfansen, säger Tobias Lundqvist.

Hur stor tror ni att efterfrågan är?

– Vi antar ju att det kommer bli en anstormning liknande den som blev när VM-biljetterna släpptes. Så vi har bunkrat upp med Suárez-ansikten för att kunna leverera efter efterfrågan.

Enligt produktskrivningen kan ni garantera att klämman ”biter lika pålitligt hårt och ofta som fotbollsstjärnan själv” och att den ”rekommenderas av ledande försvarsspelare”. Då undrar man naturligtvis; har Chiellini själv testat bröstklämman?

– Haha, det har vi inga bekräftade uppgifter på i nuläget. Men vi får väl skicka ett exemplar till honom och ett till Suárez, så får de göra ett konsumenttest och se om den håller standarden, säger Tobias Lundqvist.

Det är inte första gången som de fotbollstokiga medarbetarna på Oliver & Eva lanserar en sexleksak kopplad till sporten. Så sent som i maj i år väckte nätbutiken uppmärksamhet när de i samarbete med Bajen Fans lanserade en ”Bajen-vibrator”.

LÄS MER:

► Efter bitattacken: Suaréz blir kapsylöppnare

► Fotbollsstjärnor i tvist med dildotillverkare inför VM

Nästa artikel inom Metro Music:
Zara Larsson kan få musikexportpriset