Äntligen är registreringen öppen! Nya esportligan Fragleague tar emot anmälningar och du och ditt lag kan vara med och tävla om 250 000 kronor.

Fragbite – Sveriges största sida om esport – lanserar i höst den nya esportligan Fragleague. Fragleague kommer att vara en öppen liga, med fokus på Sverige och de övriga nordiska länderna. Ligan kommer att ha flera divisioner och tanken är att alla som vill delta ska få plats – oavsett nivå.

Obegränsat antal lag får plats

Första säsongen av Fragleague kommer att innehålla både Counter-Strike: Global Offensive och Playerunknown’s Battlegrounds, med fler potentiella titlar för kommande säsonger. Ligan har plats för ett obegränsat antal lag och divisionerna kommer att växa i takt med spelarbasen. Varje lag spelar en match i veckan under en period på nio veckor som avslutas med en spelomgång där lagen kan klättra upp och ner mellan divisionerna.

Stor prispott
Säsong 1 startar redan den 25:e september med en total prispott på 250 000 SEK och produktpriser. Varje söndag kommer en Fragleague studioshow gå av stapeln, med höjdpunkter från de högsta divisionerna i CS:GO och PUBG och spännande gäster i studion. Registreringen till Fragleague är öppen till och med den 20:e september och alla som anmäler sig kommer att bli tilldelad en division anpassad efter sin nivå efter att registreringen stängt.

Läs mer om Fragleague och hur du anmäler dig här!

Så funkar Fragleague

Fragleague är en öppen esportliga som fokuserar på den nordiska scenen med divisioner för alla – oavsett nivå.

  • Första säsongen drar igång 25 september
  • Fragleague kommer innehålla båda CS:GO och PUBG
  • Under nio veckor spelar varje lag en match varje tisdag, torsdag eller söndag
  • Den totala prispotten för CS:GO är 150 000 kronor och för PUBG ligger prispotten på 100 000 kronor
  • Använd nyckeln ”FRAGLEAGUE2018” för att komma in i betan när du anmäler ditt lag till PUBG

Registrera ditt lag till Fragleague senast 20 september!

 

Artikeln är ett resultat av ett annonssamarbete och innehållet är sponsrat av annonsören. Den här artikeln är inte framtagen av Metros redaktion utan av vår kommersiella avdelning för Native Advertising.

Nästa artikel inom Metro Music:
Zara Larsson kan få musikexportpriset