• Först kom otrohetssajten Victoria Milan och nu är ytterligare en sajt på väg att lanseras. • Men svenskarna upprörs och anmälningarna till Reklamombudsmannen strömmar in.

Norska otrohetssajten Victoria Milan startade i Sverige förra året och de marknadsför sig själva som Nordens största dejtingssajt för gifta och sammanboende.

Reklamen säger "Om du vill ha lite spänning i livet, ha en affär”. Och detta har upprört svenskarna. Aldrig tidigare har Reklamombudsmannen fått in så många anmälningar mot en kampanj, skriver svt.se.
– Hittills har vi fått in 42 anmälningar. Det är faktiskt rekord för någon kampanj under de här två åren som Reklamombudsmannen har varit i gång, säger reklamombudsmannen Elisabeth Trotzig till svt.se.

Och det finns uppenbarligen en marknad för nu är ytterligare en otrohetssajt på väg att starta upp i Sverige. Enligt Dagens Media letar Ashleymadison.com, som startades i Kanada 2002, efter reklam- och pr-byrå för lansering av sajten.
– Vi har sett att vi har fått mycket trafik från Sverige till våra sajter, men man måste bo i landet för att kunna logga in, säger Europachefen Constantin Dietrich som var i Sverige i förra veckan för att träffa potentiella samarbetspartners till lanseringen i maj.

Nästa artikel inom Metro Music:
Zara Larsson kan få musikexportpriset