Kee & Farid/PNAS
Twiggy På det här fotot av Twiggy har de tagit bort rynkor och påsar under ögonen. De har gjort ögon och tänder vitare. Huden har gjorts ljusare och fräknar och andra hudförändringar är borttagna. Ögonbryn och haklinjen är förändrad.
Kee & Farid/PNAS
George Clooney

George Clooney – Linjer och rynkor runt ögonen och i pannan har minskats. Rynkor kring hakan är borttagna och det gråa håret har gjorts mörkare. Mer kontrak och färg är också tillagt för att skapa en mer levande bild.

Kee & Farid/PNAS
Angelina Jolie

Angelina Jolie – Hudförändringar och fräknar är borttagna och halsen har slätats ut. Ögonvitorna har gjorts ljusare och hela bilden är mer ofokuserad för att ta bort ytterligare missfärgningar på huden.

Kee & Farid/PNAS
Modell

Den här modellen har fått nästan halva kroppen bort tagen, magen är utslätad och armen förlängd.

Kee & Farid/PNAS
Kim Cattrall

Kim Cattrall från "Sex and the City" förlorade ett par år i den här retuscheringen.

Kee & Farid/PNAS
Kim Kardashian

Kim Kardashian har fått smalare midja, lår och plattare mage.

Kee & Farid/PNAS

Före och efter retuschering.

Kee & Farid/PNAS

Omslagsbild av Faith Hill och det oredigerade orginalet.

Kee & Farid/PNAS

Före och efter retuschering.

Kee & Farid/PNAS

Till vänster en retuscherad reklambild av modellen Filippa Hamilton och til höger en nyligen tagen orginalbild av samma modell.

Kee & Farid/PNAS

Förändringarna som gjorts här är enligt modellen klass 1 – lätt retuscherad.

Kee & Farid/PNAS

Före och efter retuschering.

Kee & Farid/PNAS

Den här retuscheringen skulle Hany Farid klassa som omfattande, klass 5.

Kee & Farid/PNAS

Ofta används redigering av bilder för att skapa mer symmetriska ansikten.

Kee & Farid/PNAS

Den här mannen har fått några extra tänder i retuscheringen.

Före och efter retushering – Nina Garcia från Vogue.

Kee & Farid/PNAS

Före och efter retuschering.

Kee & Farid/PNAS

Före och efter retuschering.

Verkligheten bakom retuscherade bilder

På senare tid har fotoretuschering tagits till extrema nivåer. Omöjligt smala, långa, rynk- och felfria modeller och skådespelare syns på reklampelare och magasin överallt.Nu kan forskare se exakt vilka förändringar som gjorts. Vill införa varningssystem.

Läs mer om forskningen här.

Nästa artikel inom Metro Music:
Zara Larsson kan få musikexportpriset