Nu är det 1,5 vecka kvar till Tough Viking Stockholms stadion och imorgon, torsdag, är det den sista No More Bad Days-träningen för säsongen.

Under våren har vi i denna artikelserie kunna erbjuda er läsare en rad roliga och utmanade övningar som gör dig förberedd för ett hinderbanelopp. Vi hoppas ni känner er redo och starka!

Övningarna tränar alla kroppens muskler, vilket är den absolut bästa träningen. En allsidig träning som du kan anpassa efter dina egna förutsättningar, båda kring hur starkt du är samt vilken tid du har att lägga på träningen. Många av våra övningar kan du utföra hemma med de saker du har i hemmet och du slipper åka till gymmet!

LÄS MER: Träna inför vårens tuffaste lopp med Metro och Sats

  1. Klätterplankan

Den klassiska övningen plankan fast i ny tappning. Du börjar genom att stå upp och sedan fälla ner armarna så att du står på alla 4 med rumpan i vädret. Sen går du framåt med händerna tills du står i en planka. Sedan börjar du gå framåt med benen tills du står i utgångspositionen igen.

 

  1. Apan

En rolig parövning där en person hoppar upp på ryggen på den andra personen. Sedan ska man försöka klättra runt den stående personen utan att sätta ner fötterna i marken. Detta är en kul samarbetsövning där personen som står upp måste hjälpa personen som klättrar.

 

  1. Knäböj med vikt

Detta är som ett klassiskt knäböj fast man har vikter i händerna och efter ett knäböj så stäcker du armarna rakt upp med vikterna i händerna. När du går ner i ett knäböj igen så tar du ner armarna mot axlarna.

 

  1. Jaga en kompis

Ställ upp 2 koner eller stolar och jaga varandra till den ena kan kulla den andra i ryggen. Denna övning går att göra på korta avstånd eller längre avstånd, ni väljer själva hur snabbt och länge ni orkar köra.

LÄS MER: Utmana din kropp inför loppet

Nästa artikel inom Metro Music:
Zara Larsson kan få musikexportpriset