ANNONS
ANNONS
Logo

VAD TYCKER DU?

Detta är en insändare. Texten är skriven av en privatperson som driver en åsikt och argumenterar för sin sak. En insändare är kortare än en debattartikel och låter skribenten vara anonym.

Insändare: "Telefonförsäljarnas sätt är ohyfsat"

Metro · 28 Feb 2017
Uppdaterad 28 Feb 2017

Foto: Alamy


Att försäljarna upprepar ens förnamn hela tiden är både irriterande och ohyfsat, tycker "Henrik".

klar

Artikellänk är kopierad

Detta är en insändare. Det är personen som skrivit texten som står för åsikterna i den, inte Metro. Metro är en politiskt obunden tidning.

Dessa försäljare som ringer för att övertala en att byta elbolag eller gå med i en bokklubb är väldigt enerverande. Det värsta är dock att man måste lära dem grundläggande hyfs.

Jag brukar påtala att det är oförskämt att upprepa ens förnamn hela tiden, och frågar om det är något de får lära sig, eftersom alla gör det. Försäljarna blir då oftast ställda och påstår att det inte är så men varför skulle annars alla försäljare i var och varannan mening infoga ens förnamn?

Man kan förstås tänka sig att de instrueras att vara personliga för att vinna eventuella kunders förtroende men de flesta lär bli väldigt irriterade på detta oskick. Märker de verkligen inte att det låter väldigt konstigt och är ohyfsat?

Henrik

Vill du nå ut till Metros miljonpublik? Läs här hur du gör för att skicka in en insändare

klar

Artikellänk är kopierad

Metro
NyheterÅsiktGo!ViralgranskarenMetrojobbMetro Mode

© Copyright 2019 Metro Media House AB. All information på metro.se skyddas av lagen om upphovsrätt. Ange källa Metro vid citering.

metro