ANNONS
ANNONS
Logo

VAD TYCKER DU?

Detta är en insändare. Texten är skriven av en privatperson som driver en åsikt och argumenterar för sin sak. En insändare är kortare än en debattartikel och låter skribenten vara anonym.

SJ:s service var under all kritik

ingrid · 28 Jan 2015
Uppdaterad 28 Jan 2015

Foto: TT


klar

Artikellänk är kopierad

Nyligen åkte jag och min dotter Stockholm-Lund med sju kolli , då min dotter skulle tillbaka till sina studier efter jullovet och således hade stor packning.

SJ:s konduktör på Stockholm C stod och glodde på oss med armarna hängande längs sidorna, när han såg hur vi slet. Inte någon tillstymmelse till hjälp, alltså. I restaurangvagnen stod tågvärden och lekte med sin telefon istället för att hjälpa kunder, som balanserade med kaffe och brickor.

Det värsta var ändå att vi tyvärr glömde ett kolli på tåget - det upptäckte vi så gott som direkt, men då var tåget framme i Malmö. Vi ringde en vänlig kille på kundservice i Stockholm, som bekräftade att kollit var omhändertaget i Malmö. Vi bad en god vän köra i ilfart till Malmö C, men döm om vår förvåning när vi inte fick hämta ut det! Allt upphittat ska tillbaka till Stockholm, oavsett om man bor i Skåne eller Norrland, fräste en mycket otrevlig kvinna. Det spelade ingen roll hur vi bönade och bad. 

I stället fick jag åka till Stockholm och lösa ut bagaget på SJ:s hittegodsavdelning.

Vart har servicen och flexibiliteten tagit vägen?

klar

Artikellänk är kopierad

ingrid
NyheterÅsiktGo!ViralgranskarenMetrojobbMetro Mode

© Copyright 2019 Metro Media House AB. All information på metro.se skyddas av lagen om upphovsrätt. Ange källa Metro vid citering.

metro