ANNONS
ANNONS
Logo

FÖRKLARAR FÖRÄNDRINGEN

1000 kronor för att se J-Lo – har fansen råd?

Maria Forsström · 1 Nov 2012
Uppdaterad 1 Nov 2012
Jennifer Lopez säger att hon sparade pengar för att se sina favoritartister som ung. – Man fick kämpa, men det var alltid en speciell upplevelse, säger hon till Metro.

Jennifer Lopez säger att hon sparade pengar för att se sina favoritartister som ung. – Man fick kämpa, men det var alltid en speciell upplevelse, säger hon till Metro. Foto: AP/Scanpix


Mellan 590 och 1 020 kronor. Så mycket kostar det att se Jennifer Lopez i Stockholm på måndag. Inga problem, menar stjärnan, som själv fick spara för att se konserterna hon ville se som ung. – Man fick kämpa, säger hon till Metro.

klar

Artikellänk är kopierad

Tretton år efter sin första skiva är Jennifer Lopez ute på sin första världsturné, och på måndag kommer hon till Stockholm.  

– Jag har skjutit upp det eftersom jag inte hunnit mellan jonglerandet med filmer och musiken – men jag har väntat länge nog. Det har alltid varit den första frågan från fansen, säger hon till Metro. 

Frågan är om fansen har råd. De senaste åren har hutlösa konsertpriser debatterats friskt i medierna, och Lopez konsert är inget undantag. I Stockholm ligger priserna för konsertbiljetterna på mellan 590 och 1 020 kronor, med möjlighet till vip-paket för 2 629 kronor. Ännu i går kväll fanns det gott om biljetter kvar i alla prisklasser utom vip-paketet – att boka tio stolar i rad var inga problem. 

Ami Mörén på arrangören FKP Scorpio vill inte säga hur många biljetter som sålts, men menar att priserna för att se en världsartist numera ligger på de nivåerna. Jennifer Lopez själv säger att hon inte har något med prissättningen att göra, men att när hon var ung så sparade hon pengar för att kunna se sina favoritartister. 

– Det är ingenting man gör varje dag, men om det var någon jag ville se live så försökte jag göra det jag kunde för att se dem. Man fick kämpa, men det var alltid en speciell upplevelse, säger Jennifer Lopez och räknar upp James Brown, Tina Turner (”de är visserligen mer från min mammas generation”), Madonna, Janet och Michael Jackson som artister vilka fick henne att anstränga sig. 

– Och jag är fortfarande ”Jenny from the block”, fortsätter hon.

En Jenny som i våras av affärsmagasinet Forbes utsågs till den mäktigaste stjärnan i nöjesvärlden och som den senaste tiden utöver turnén hunnit vara domare i ”American idol”, göra film, en klädkollektion och en ny parfym. 

På måndag får vi se om hennes fans ”from the block” dyker upp. 

klar

Artikellänk är kopierad

Maria Forsström
NyheterÅsiktGo!ViralgranskarenMetrojobbMetro Mode

© Copyright 2019 Metro Media House AB. All information på metro.se skyddas av lagen om upphovsrätt. Ange källa Metro vid citering.

metro