ANNONS
ANNONS
Logo

FÖRKLARAR FÖRÄNDRINGEN

75 000 för en biljett till Blondinbellas 18-årsfest

Metro · 24 Sep 2008
Uppdaterad 15 Feb 2011

klar

Artikellänk är kopierad

Isabella "Blondinbella" Löwengrip säljer inbjudningar till sin stundande 18-årsfest till annonsörer. För 75 000 kronor ska man bland annat få tio inbjudningar till festen, logga på inbjudan och tre artiklar på Blondinbella.se, enligt ett mejl till potentiella annonsörer som Dagens Media tagit del av.18-årsfesten ska hållas den 23 oktober och hittills har runt 1 000 personer bjudits in. I erbjudandet som G Media Group, som ligger bakom Blondinbella, har skickat ut, framkommer det att man förutom inbjudningar till festen också kan köpa artiklar på Isabella Löwengrips blogg. Något som G Media Group tidigare har förnekat att det går att göra.– Säg att det handlar om Ecco-skor. Då skriver hon någonting i stil med "jag älskar Ecco-skor, de är fantastiska", säger en säljare på G Media Group.När Dagens Media undrar om hon nämner att någon betalat för att bli omnämnd, eftersom det annars kan vara olagligt, svarar säljaren:– Jag tror att det kan vara så här att om annonsören går på festen så skriver hon om det. Det är inget skumt med det här.Enligt G Media Groups vd, Fredrik von Essen, så ska företaget börja sälja en del sponsrade inlägg på Blondinbella-sajten där det ska framgå att det inte är redaktionellt material.Isabella Löwengrip försäkrar samtidigt att det än så länge inte finns några sponsrade inlägg.

– Man kan bara köpa banners än så länge. Sponsrade inlägg kan dyka upp framöver, men då ska det också vara tydligt att de är det, säger hon till metro.se.

Varför bjuder du in företag till din födelsedagsfest?

– De erbjuds att marknadsföra sitt företag på en bra plats, en fest är ju bättre än en banner.

klar

Artikellänk är kopierad

Metro
NyheterÅsiktGo!ViralgranskarenMetrojobbMetro Mode

© Copyright 2019 Metro Media House AB. All information på metro.se skyddas av lagen om upphovsrätt. Ange källa Metro vid citering.

metro