ANNONS
ANNONS
Logo

FÖRKLARAR FÖRÄNDRINGEN

Äldre kvinna larmade till fel nummer – men fick hjälp direkt

Åsa Larsson · 5 Aug 2016
Uppdaterad 5 Aug 2016
Vuong Dang åkte direkt för att hjälpa den äldre kvinnan: "Alla skulle ha gjort likadant".

Vuong Dang åkte direkt för att hjälpa den äldre kvinnan: "Alla skulle ha gjort likadant". Foto: KTLA


Försäljaren Dang Vuong, 34, lämnade sin bilfirma för att komma till en äldre kvinnas undsättning. Kvinnan hade halkat när hon skulle ta ett bad och inte lyckats ringa sitt barnbarn. I stället hade hon slagit numret till Vuong – som inte tvekade.

klar

Artikellänk är kopierad

Dang berättar för tidningen Chronicle om hur hans bilfirma i Wallsend i norra England fick ett oväntat samtal i söndags från en uppriven pensionär.

– Hon ringde till vår fasta telefon och kom till vår receptionist, som frågade mig vad vi skulle göra. Jag sa: Jag tar mig dit och kollar så att hon är okej. Först trodde jag att hon var i närheten, men det visade sig vara över tre kilometer bort. Jag körde dit under tiden som vår receptionist fortsatte att hålla kontakten med kvinnan i telefonen.►LÄS MER: Här är mammans hyllning till pojken som hjälpte hennes rullstolsburne son Kvinnan hade försökt ringa till sitt barnbarn, men inte lyckats, utan nått bilfirman i stället.

– När jag kom var hon mest i chock, hon hade blod i ansiktet och badkaret svämmade över, berättar Vuong Dang för tidningen.

Dang lyfte upp den gamla damen, svepte in henne i en filt och lade henne på en soffa, Sedan stannade han med henne tills dess att hemtjänst och hennes familj kunde komma.

Sara Tweedy, ett av barnbarnen, säger till tidningen att det troligen hade dröjt flera timmar innan någon skulle ha kommit hem, om inte Dang hade ingripit.

– Vi kan inte nog tacka honom.

klar

Artikellänk är kopierad

Åsa Larsson
NyheterÅsiktGo!ViralgranskarenMetrojobbMetro Mode

© Copyright 2019 Metro Media House AB. All information på metro.se skyddas av lagen om upphovsrätt. Ange källa Metro vid citering.

metro