ANNONS
ANNONS
Logo

FÖRKLARAR FÖRÄNDRINGEN

Använd din egen kroppsvikt för att bli starkare inför Tough viking

Hanna Bergman · 16 Apr 2018
Uppdaterad 16 Apr 2018
Träning som går att köra överallt och när som helst är den bästa träningen.

Träning som går att köra överallt och när som helst är den bästa träningen. Foto: Herman Caroan


För att klara av Tough Viking måste du vara stark i hela kroppen och därför är dessa övningar perfekta för den typen av träning.

klar

Artikellänk är kopierad

Träning som går att köra överallt och när som helst är den bästa träningen. För många handlar träning om att man måste ha tid och utrustning, men så är inte fallet. I denna artikel är det bara övningar som du kan köra vart som helst och när som helst. Du behöver bara en kort stund på dagen och din egen kroppsvikt.

En blandad och funktionell träning är det bästa för din kropp för då utmanar du alla kroppens muskler. För att klara av Tough Viking måste du vara stark i hela kroppen och därför är dessa övningar perfekta för den typen av träning. Alla övningar går också att med enkla medel göra aningen tuffare för att utmana dig själv ännu mer!

Utfall med hopp

I denna övning gör du först ett utfall, viktigt här är att knä och tå pekar framåt och att knät inte går över tårna. Från den positionen gör du sedan ett upphopp. Efter upphoppet gör du ett utfall med det andra benet och så fortsätter du tills du inte orkar mer.

Animal Walk

Denna roliga övning går att göra på många olika sätt. I crab walk så går du med armar och fötter i marken och med rumpan nedåt. I monkey walk så går du med rumpan högt upp i vädret och hoppar fram med benen. I lizard walk så går du lågt ned med kroppen och nästan släpar benen längst marken när du tar fram benet mot händerna. I bear walk så börjar du med knäna något böjda och ryggen rak. Sen går du framåt med höger arm och vänster ben och sedan tvärtom.

Arch hollow

Ligg på rygg, ha armarna uppsträckta över huvudet, ha benen och armarna några centimeter över marken och spänn bålen. Rulla sedan över till mage, utan att nudda marken med armarna och benen. Fortsätt sedan rulla till ryggen igen, och fortsätt göra detta fram och tillbaka.

Hängande kompis

Denna övning går att göra på 2 olika sätt. En av personerna står bredbent och den andra ligger på marken under och ni tar sedan varandras händer. Personen som ligger på marken spänner kroppen och den som står ovanför drar upp den personen i en rodd-rörelse. I den andra varianten så håller ni fortfarande varandras händer och personen som ligger på marken drar upp sig själv så att man kommer så nära den stående personen som möjligt. Den som står upp kör sedan benböj med sin kompis hängande under sig.

No more bad days är ett samarbete mellan Metro, Sats och Tough viking.

klar

Artikellänk är kopierad

Hanna Bergman
NyheterÅsiktGo!ViralgranskarenMetrojobbMetro Mode

© Copyright 2019 Metro Media House AB. Publisher och ansvarig utgivare Thomas Eriksson. All information på metro.se skyddas av lagen om upphovsrätt. Ange källa Metro vid citering.

metro