ANNONS
Logo

FÖRKLARAR FÖRÄNDRINGEN

ANNONS

Be en bön till Gud – nu i mobilen

TT · 18 Aug 2009
Uppdaterad 14 Feb 2011

klar

Artikellänk är kopierad

Be en bön till Gud — via webben, och länka gärna din och andras böner till twitter eller facebook. Det är Svenska kyrkans nya modell för att få uppmärksamhet inför kyrkovalet. Kampanjen inkluderar också bön i mobiltelefonen (max 160 tecken), bio- och tv-reklam och annonser i dagspress.Satsningen presenterades i dag, en dryg månad inför kyrkovalet den 20 september. Cirka 5,6 miljoner svenskar är röstberättigade, men valdeltagandet brukar vara lågt — i det senaste kyrkovalet röstade 12 procent.Reklamkampanjen för bön och kyrkoval har kostat tio miljoner kronor, exklusive annonskostnader i dagspress. Enligt Marianne Ejdersten Launikari, Svenska kyrkans enhetschef för nationell kommunikation, är Svenska kyrkan sannolikt det enda trossamfund i världen som gör bönereklam via webben.

klar

Artikellänk är kopierad

TT
TT
NyheterÅsiktGo!ViralgranskarenMetrojobbMetro Mode

© Copyright 2019 Metro Media House AB. Publisher och ansvarig utgivare Thomas Eriksson. All information på metro.se skyddas av lagen om upphovsrätt. Ange källa Metro vid citering.

metro