ANNONS
ANNONS
Logo

FÖRKLARAR FÖRÄNDRINGEN

Bekväma julklappar trenden på nätet

Josefin Svenberg · 27 Nov 2013
Uppdaterad 28 Nov 2013

Bekvämligheten gör att prenumerationer på streamingtjänster som ljudböcker och digitala magasin – eller mer traditionella julklappar som smink och kalsonger – kan segla upp som populära paket under granen i år.

klar

Artikellänk är kopierad

Svenskarna tycks bli allt mer bekväma när det kommer till julklappsinköpen. Nyligen publicerades e-barometern från Post Nord, Svensk Distanshandel och HUI Research som visade att en fjärdedel av klapparna kommer att beställas på nätet – och den främsta anledningen är för bekvämligheten.

Kupongbolaget Rabble spår att svenskarna sjunker ner ännu djupare i soffan i år, med tanke på vilka kuponger som hämtats mest från deras app den senaste tiden.

– Det kommer stå många prenumerationer på streamingtjänster under granen i år, säger Daniel Zeitoun, vd på Rabble.

Allra populärast hos kupongbolaget är tjänster som Storytel, som erbjuder ljudböcker i mobilen, och Readly, en motsvarande tjänst för digitala magasin

Näst efter streamingtjänsterna på topplistan kommer mer traditionella julklappar som skönhetsprodukter, kalsonger och slipsar – men i prenumerationsform. Istället för att gå in på en webbshop och klicka hem det smink man vill ge bort, beställer man alltså en prenumerationstjänst som innebär att utvalda produkter skickas hem till klappmottagaren varje månad.

– Folk verkar ha en förkärlek för det automatiserade. Vi slipper välja och låter någon annan göra det åt oss – vi är bekväma helt enkelt, säger Simon Wallén, Rabbles marknadschef. 

klar

Artikellänk är kopierad

Josefin Svenberg
NyheterÅsiktGo!ViralgranskarenMetrojobbMetro Mode

© Copyright 2019 Metro Media House AB. All information på metro.se skyddas av lagen om upphovsrätt. Ange källa Metro vid citering.

metro