ANNONS
ANNONS
Logo

FÖRKLARAR FÖRÄNDRINGEN

Bill Gates på humorjakt – anställer Jerry Seinfeld

Kristoffer Rengfors · 21 Aug 2008
Uppdaterad 15 Feb 2011

Foto: AP Photo


klar

Artikellänk är kopierad

REKLAM. Så länge Apple har funnits har företaget gett sig efter Microsofts kunder med finurliga reklamkampanjer. I den senaste kampanjen hävdar Apple att PC-användares rädsla för att byta är grunden för kundernas lojalitet. I Redmond har Microsoft tröttnat och slår nu tillbaka med en av sina största reklamkampanjer någonsin. I ett försök att undvika att bli en föredetting på PC-marknaden har Bill Gates letat upp en riktigt föredetting. En gång världens största tv-kändis och fortfarande en av världens mest kända ståuppkomiker, Jerry Seinfeld, får drygt 10 miljoner dollar för att medverka i reklamen. Hela kampanjen beräknas kosta kring 300 miljoner dollar.Reklamkampanjen går under parollen "Windows, not walls". Tanken är att Gates och Seinfeld ska visa upp hur Windows bryter ned barriärer och hjälper människors ideér att mötas.

klar

Artikellänk är kopierad

Kristoffer Rengfors
NyheterÅsiktGo!ViralgranskarenMetrojobbMetro Mode

© Copyright 2019 Metro Media House AB. All information på metro.se skyddas av lagen om upphovsrätt. Ange källa Metro vid citering.

metro