ANNONS
ANNONS
Logo

FÖRKLARAR FÖRÄNDRINGEN

Blackberry söker partner i Sverige

Aron Andersson · 9 Dec 2008
Uppdaterad 15 Feb 2011

klar

Artikellänk är kopierad

Du: pålitlig, engagerad, och övertygande. Jag: Världsledande smartphone-tillverkare. Så skulle Blackberrys kontaktannons kunna se ut när de söker en partner i Sverige.Många entreprenörer är på plats när kanadensiska Blackberry-tillverkaren Research In Motion (RIM) är i Stockholm för att leta efter nya löften. Enligt Martin Thyssen som leder deras första ”Trade Mission Tour” är uppslutningen större här än i Berlin.– Vi vet att det finns mycket bra utvecklingsföretag här. Det finns en stor kunskap om vad mobilitet är. Det finns inte många platser i Europa där du hittar så många företag som i Sverige, säger han.

Tidigare i höst öppnade de ett forskningscentra i tyska universitetsstaden Bochum och ett mål är att slå sig in på en ny marknad.

Deras smartphones finns världen över och har över 20 miljoner användare. I Sverige är deras telefoner mer sällsynta än konkurrerande Nokia och Apple. Men de är medvetna om kunskapen som finns här, och vet vad de letar efter hos företag.– En bra partner är någon vi kan jobba med under en längre tid och som kan övertyga oss om att vi kan ta något till marknad tillsammans, säger Thyssen.

Innehåll har blivit allt viktigare och RIM har nyligen anställt en person som söker samarbeten för just det. Martin Thyssen förklarar att det märks en tydlig iver hos svenska företag och att de till skillnad från många av de som RIM träffar vet hur de ska sälja in sig.– Det märks på sättet folk frågar, de går rakt till poängen: Okej, detta har vi, hur kan vi få det till Blackberry?

klar

Artikellänk är kopierad

Aron Andersson
NyheterÅsiktGo!ViralgranskarenMetrojobbMetro Mode

© Copyright 2019 Metro Media House AB. All information på metro.se skyddas av lagen om upphovsrätt. Ange källa Metro vid citering.

metro