ANNONS
ANNONS
Logo

FÖRKLARAR FÖRÄNDRINGEN

Branschmässa bra plats för kontakt

Kristian Borglund · 27 Sep 2012
Uppdaterad 27 Sep 2012
Asmma Chaudry är på karriärmässan för att träffa intressanta arbetsgivare. Hon använder humor för att marknadsföra sig hos attraktiva arbetsgivare. – Att visa positiv energi och få fram sin personlighet tror jag är bra, och att man vågar skoja till det lite, 

Asmma Chaudry är på karriärmässan för att träffa intressanta arbetsgivare. Hon använder humor för att marknadsföra sig hos attraktiva arbetsgivare. – Att visa positiv energi och få fram sin personlighet tror jag är bra, och att man vågar skoja till det lite,  Foto: Gustav Hugosson


Så boostar du din karriär på branschmässan.

klar

Artikellänk är kopierad

Ett smart sätt att knyta värdefulla jobbkontakter är att besöka en mässa där just din bransch samlas. Här får du veta hur du gör mässan till en boost för din karriär. 

Få arenor erbjuder så många möjligheter att odla värdefulla kontakter som mässor. 

I dag öppnar exempelvis bokmässan i Göteborg, ett gyllene tillfälle för alla som är intresserade av att komma in i, eller utveckla sin karriär inom, den branschen.

Om du jobbar med något helt annat finns garanterat mässor eller kompetensutvecklingsdagar även för dig  (om inte, håll utkik i branschtidningarna).

På karriärmässan Career Days i Stockholm nyligen träffade vi Asmma Chaudry, 30, bland 9 500 besökare och 100 representerade företag:

-- Jag har kommit hit för möjligheten att komma i kontakt med rätt personer på företag där jag är intresserad av att jobba. Jag söker jobb som projektledare eller delprojektledare. Det är enklare att komma fram och presentera sig på en mässa än att få kontakt över telefon. 

En stor risk på mässor är att bli överväldigad av alla människor, av alla montrar, av alla broschyrer och information. Asmma Chaudrys lösning heter förberedelser:

-- Jag har skrivit upp vilka företag som kan vara intressanta för mig, så jag vet till vilka montrar jag ska gå. 

Har du andra knep för att lyckas i din personliga marknadsföring?

-- Jag har själv jobbat som utställare, och vet att det är långa dagar för dem i montern. Så det gäller att få dem att komma ihåg mig. 

klar

Artikellänk är kopierad

Kristian Borglund
NyheterÅsiktGo!ViralgranskarenMetrojobbMetro Mode

© Copyright 2019 Metro Media House AB. All information på metro.se skyddas av lagen om upphovsrätt. Ange källa Metro vid citering.

metro