ANNONS
ANNONS
Logo

FÖRKLARAR FÖRÄNDRINGEN

Butik säljer behå för tvååringar

Tomas Lundin · 13 Dec 2014
Uppdaterad 13 Dec 2014

klar

Artikellänk är kopierad

Vad ska en tvååring med en behå till? Det frågar sig upprörda kunder efter att butikskedjan John Lewis marknadsfört en minibehå i sitt barnsortiment.

– Det är onödigt och osmakligt att få småflickor att klä sig i replikor av vuxna kvinnors underkläder, säger Siobhan Freegard, grundare av föräldrasajten Netmums enligt Metro i England. 

John Lewis brukar annars mest uppmärksammas så här års på grund av sina reklamfilmer – årets julreklamfilm har setts över 20 miljoner gånger på Youtube. ► LÄS MER:Lindex-kritik för könsstereoyp marknadsföring 

Behån såldes på butikens flickavdelning med märkningen från två år och var i storleken 28A.Enligt en talesperson för butiken gjordes ett misstag när man sorterade den efter ålder eftersom underkläder sorteras efter storlek, 

Det förklarar inte varför behån överhuvudtaget finns. Omkretsen motsvarar knappt omfånget av en normal tvåårings bröstkorg. ► LÄS MER: Calvin Kleins ”stora” modell fyra storlekat mindre än snittet

klar

Artikellänk är kopierad

Tomas Lundin
NyheterÅsiktGo!ViralgranskarenMetrojobbMetro Mode

© Copyright 2019 Metro Media House AB. All information på metro.se skyddas av lagen om upphovsrätt. Ange källa Metro vid citering.

metro