ANNONS
ANNONS
Logo

FÖRKLARAR FÖRÄNDRINGEN

Butikerna som bara poppar upp

Hanna Göransson · 22 Okt 2009
Uppdaterad 14 Feb 2011
Sara Trydd och Kristina Lundqvist i Rodebjer Candy Store.

Sara Trydd och Kristina Lundqvist i Rodebjer Candy Store. Foto: Henry Lundholm


Exklusiva märken säljs billigare i tillfällig affär

klar

Artikellänk är kopierad

I morgon lördag öppnar Rodebjer en pop up-butik på Söder. Plagg från tidigare kollektioner säljs ut till en billigare peng i en tillfällig butik under en dryg månad. – Vi vill testa nya platser. Söder har varit på önskelistan länge. Vår tanke är att nå ut till nya människor, säger Nanna Waktel på Rodebjer. Trenden kommer från USA och Japan. Kunderna får chans att lägga vantarna på designerplagg till ett bättre pris, men varumärket kan riskeras. Varumärkesexperten Jan Treffner varnar för att varumärket tappar i värde. – Det finns en risk. Om du har ett exklusivt varumärke och säljer ut det billigt riskerar du att kannibalisera på din egen målgrupp. När man säljer ut äldre kollektioner från överskottslager är det inte den egentliga målgruppen man vänder sig till, menar han.

klar

Artikellänk är kopierad

Hanna Göransson
NyheterÅsiktGo!ViralgranskarenMetrojobbMetro Mode

© Copyright 2019 Metro Media House AB. All information på metro.se skyddas av lagen om upphovsrätt. Ange källa Metro vid citering.

metro