ANNONS
ANNONS
Logo

FÖRKLARAR FÖRÄNDRINGEN

C: Internets betydelse i kampanjarbetet har ökat

Erik Scherlund · 6 Nov 2008
Uppdaterad 15 Feb 2011

klar

Artikellänk är kopierad

Anders Flanking (c) partisekreterare.
Anders Flanking (c) partisekreterare.Foto: Lotta Imberg

Anders Flanking (c) partisekreterare.

Bloggar du?– JaLäser du några bloggar, vilka?– Ja,  bland annat Sanna Rayman.Har ert parti någon strategi för att nå ut i bloggosfären? Använder ni bloggosfären för att bilda opinion?– Ja, vi har en kommunikationsstrategi. Bloggosfären är en del i detta.Har aktiviteter/aktioner i bloggosfären fått er att ändra er politik i någon fråga? Eller lett till att ni har fått upp ögonen för en ny fråga?– FRA-frågans sprängkraft drev igång en konstruktiv intern dialog, som skapade kontakt med partiets FRA kritiker. Den dialogen bidrog också till att vi ordnade en hearing i frågan.Vilken betydelse tror du bloggosfären får i nästa valrörelse?– Ökad. Internets betydelse i kampanjarbetet har ökat och bloggarna har allt mer blivit en del i den politiska debatten.Hur kommer ni att använda er av bloggosfären i er kampanj?– Vi kommer att använda bloggandet. En del av detta är en del av vår strategi som vi vill avvakta med att gå ut med innan den är färdig, då vi eventuellt delger mer.Vilket parti är bäst på att använda sig av bloggosfären?– Jag skulle vilja svara centerpartiet, men vet inte.

klar

Artikellänk är kopierad

Erik Scherlund
NyheterÅsiktGo!ViralgranskarenMetrojobbMetro Mode

© Copyright 2019 Metro Media House AB. All information på metro.se skyddas av lagen om upphovsrätt. Ange källa Metro vid citering.

metro