ANNONS
ANNONS
Logo

FÖRKLARAR FÖRÄNDRINGEN

Call of duty” lockar spelarna till Gamex

Jonas Ryberg · 5 Nov 2010
Uppdaterad 11 Feb 2011
Lång kö för att så testspela ”Call of duty” på Gamex.

Lång kö för att så testspela ”Call of duty” på Gamex. Foto: Jonas Ryberg


klar

Artikellänk är kopierad

Mer, större och värre är receptet för ”Call of duty”. Spelet skapar kö på Gamexmässan i Kista.

Bakom spelet, som den här gången har tillnamnet ”Black ops”, står studion Treyarch och Activision.  – Det nya spelet koncentrerar sig på uppdrag som inte är kända av allmänheten, säger Colin Whitney som jobbar som Creative Director på spelet.

Tidigare versioner av spelen har handlat om kända krigsoperationer.– Det har varit viktigt för oss att ha en autentisk känsla i spelen, säger Colin Whitney när han besöker Gamex.

Men eftersom spelet den här gången inte  bygger på officiella händelser har utvecklarna haft en lite större frihet. – Men vi har arbetat tillsammans med både ryska och amerikanska militärrådgivare som var aktiva under kalla kriget.

Nytt för spelet är att utvecklarna använt en teknik för att fånga rörelser från hela grupper av skådespelare för scenerna i spelet. För att skapa variation avbryts också de rena förstaperssionsuppdragen av en strategidel.

Men annars är det klassiska receptet med mer action och häftigare grafik, den här gången också i stereoskopisk 3D, som ska få spelarna att satsa på ”Call of duty” ytterligare en gång.

klar

Artikellänk är kopierad

Jonas Ryberg
NyheterÅsiktGo!ViralgranskarenMetrojobbMetro Mode

© Copyright 2019 Metro Media House AB. All information på metro.se skyddas av lagen om upphovsrätt. Ange källa Metro vid citering.

metro