ANNONS
ANNONS
Logo

FÖRKLARAR FÖRÄNDRINGEN

"Däcksparkare" inte poppis hos säljarna

Anders Göransson · 21 Sep 2009
Uppdaterad 14 Feb 2011

Foto: Urban Brådhe


klar

Artikellänk är kopierad

Nätets alla köp- och säljsajter har inte bara ändrat innehållet i våra källare och garage – de har också påverkat vårt kundbeteende. Vi prutar hejvilt och tar upp en massa tid för säljaren.

Allt fler annonsörer är därför numera tydliga med vilken typ av spekulanter de helst vill slippa. Anders Hallkvist i Hallstahammar, till exempel, vill inte att vare sig ”däcksparkare”, "bästa priset kompis" eller "förståsigpåare" gör sig besvär angående hans Chevrolet Bel Air. Varför förklaras här nedan.

Värsta kunderna

"Däcksparkarna" sparkar av oklar anledning på däcken. Velputtar som mer är ute efter småprat än en bil.

"Bästa priset kompis" ska alltid ska pruta sig blåögda. Först på telefon, och sedan lika mycket till.

Förståsigpåare analyserar varenda pryl. Man får en utläggning på 30 minuter om en sak för 18 kronor.Andra spekulanter från helvetet:

Krånglaren. Avtalar tid, men kommer inte.Testpiloten. Gillar att pröva hellre än att köpa.Snackaren. Snackar heller än gör affärer. Kverulanten. Har helt irrelevanta åsikter på objektet.

klar

Artikellänk är kopierad

Anders Göransson
NyheterÅsiktGo!ViralgranskarenMetrojobbMetro Mode

© Copyright 2019 Metro Media House AB. All information på metro.se skyddas av lagen om upphovsrätt. Ange källa Metro vid citering.

metro