ANNONS
ANNONS
Logo

FÖRKLARAR FÖRÄNDRINGEN

Därför inleder Metro samarbete med Stockholm Pride

Metro · 10 Maj 2017
Uppdaterad 10 Maj 2017
Emelie Westermark, projektledare från Metro, och Alf Kjeller, kommunikationschef för Stockholm Pride.

Emelie Westermark, projektledare från Metro, och Alf Kjeller, kommunikationschef för Stockholm Pride. Foto: Metro


I dag inleder Metro ett samarbete med Stockholm Pride. En gång i veckan fram till sommaren kommer vi punktmarkera frågor om allas lika värde och rätten att älska vem man vill. "Pride betyder stolthet och det är med stolthet vi på Metro samarbetar med Stockholm Pride", säger Staffan Erfors, chefredaktör på Metro.

klar

Artikellänk är kopierad

Samarbetet sträcker sig över tio veckor där du bland annat kommer kunna läsa om hur det var att leva som hbtq-person förr, Pride-festivaler runt om i världen, hur personer diskrimineras för sin sexuella läggning och mycket annat.

– Pride betyder stolthet och det är med stolthet vi på Metro samarbetar med Stockholm Pride. Pride och det budskap man förmedlar handlar om grundläggande värderingar kring mänskliga rättigheter, värderingar som är viktiga för oss på Metro. Att hysa rätten att älska precis vem man vill är en självklarhet. Dessutom är det väldigt kul med Pride, det är också i linje med Metro, det ska vara kul att läsa Metro, säger Staffan Erfors, chefredaktör på Metro

Även Metros sommartidning som ges ut den 28 juli kommer att vara fullspäckad med artiklar om Priderelaterade frågor och kommer att delas ut under Pridefestivalen i Stockholm.

– Vi ser väldigt positivt på samarbetet och att det utvecklats för varje år. Det är roligt att samarbeta med en så engagerad partner som Metro. Jag ser verkligen fram emot det vi kommer göra tillsammans, säger Alf Kjeller, kommunikationschef för Stockholm Pride.

Vad kan vi förvänta oss av Stockholm Pride 2017?

–  En festival av den vanliga färgglada kalibern där vi också kommer pröva lite nya idéer inför EuroPride 2018. Vi kommer bland annat återta söndagen och arbetar även för att utöka festivalen under hösten och utanför Stockholm, säger Alf Kjeller.

Även Metros marknadsavdelning är involverad i samarbetet med Stockholm Pride.

– För Metro som når samtliga är det en självklarhet och en styrka att vara en del av Stockholm Pride. Något vi är oerhört stolta över, säger Emelie Westermark, projektledare, Metro.

– För Metro är inte detta bara ett nedslag eller ”event” under Pride-paraden och festivalen Stockholm Pride. Detta är något vi arbetar löpande och kontinuerligt med, fortsätter hon. 

klar

Artikellänk är kopierad

Metro
NyheterÅsiktGo!ViralgranskarenMetrojobbMetro Mode

© Copyright 2019 Metro Media House AB. Publisher och ansvarig utgivare Thomas Eriksson. All information på metro.se skyddas av lagen om upphovsrätt. Ange källa Metro vid citering.

metro