ANNONS
ANNONS
Logo

FÖRKLARAR FÖRÄNDRINGEN

De letar nya spioner bland dataspelare

Kristoffer Rengfors · 22 Okt 2007
Uppdaterad 16 Feb 2011
En annons insatt i ett dataspel. 

En annons insatt i ett dataspel.  Foto: Scanpix


klar

Artikellänk är kopierad

PLATSANNONS. Brittiska underättelsetjänsten letar efter nya rekryter, blad dataspelande ungdomar. Det är en del av den brittiska underrättelsetjänsten som heter GCHQ som valt att sätta ut en platsannons, i Xbox-spel, skriver BBC.GCHQ jobbar tätt tillsammans med de mer kända grenarna av underättelstjänsten, MI5 och MI6, kända som bland annat James Bonds arbetsgivare. Genom att placera platsannonser på stora reklamskyltar  i spelen Splinter Cell: Double Agent och Enemy Territory: Quake Wars hoppas de nå en mer teknikintresserad målgrupp.– För hoppningsvis lockar det några att kolla på GCHQs hemsida, säger Laura Robertson som sköter myndighetens reklamkampanj, till BBC.GCHQ har drygt 5000 anställda och ligger i Cheltenham i England. Dess främsta uppgift är att skydda statliga kommunikationer.

klar

Artikellänk är kopierad

Kristoffer Rengfors
NyheterÅsiktGo!ViralgranskarenMetrojobbMetro Mode

© Copyright 2019 Metro Media House AB. All information på metro.se skyddas av lagen om upphovsrätt. Ange källa Metro vid citering.

metro