ANNONS
ANNONS
Logo

FÖRKLARAR FÖRÄNDRINGEN

Efter Metros artikel – nu får Mariam hjälp att säga upp Spotify

Clarence Frenker · 19 Sep 2013
Uppdaterad 19 Sep 2013

I över ett år har Mariam betalat för en annan persons Spotifyabonnemang – utan att kunna säga upp betalningarna. Nu lovar Spotify att hon ska få hjälp.

klar

Artikellänk är kopierad

Foto: Natanael Johansson

Metro berättade i dag om Mariam Rezvani som i över ett års tid försökt komma i kontakt med Spotify för att säga upp ett abonnemang hon betalar för men som inte är hennes.

Nu meddelar musikjätten att hon ska få hjälp.

– Vår kundtjänst har som mål att svara på alla förfrågningar inom 24 timmar. Självklart vill vi hjälpa Mariam med detta, så vi kommer att ta kontakt med henne omgående, säger Sofie Grant, PR-ansvarig på Spotify.

Enligt Mariam har hon skickat mängder med mail till företaget för att få svar på hur hon ska gå till väga. Men från Spotifys håll har det varit tyst. Inte ett enda var på över ett år, enligt Mariam.

Enligt Sofie Grant lämnas inga ytterligare kommentarer i det enskilda ärendet. Men hon uppger att det inte är ett vanligt förekommande problem.

Flera läsare hört dock av sig till Metro och uppgett att även de hamnat i liknande situationer som Mariams.

En av dem berättar att även han kämpade i över ett år för att få kontakt med företaget, men utan att lyckas.

– Det var hopplöst. Enda sättet att ta sig ur det hela var att byta kortnummer, vilket även kortföretaget förklarade för mig, säger mannen som vill vara anonym.

klar

Artikellänk är kopierad

Clarence Frenker
NyheterÅsiktGo!ViralgranskarenMetrojobbMetro Mode

© Copyright 2019 Metro Media House AB. All information på metro.se skyddas av lagen om upphovsrätt. Ange källa Metro vid citering.

metro