ANNONS
ANNONS
Logo

FÖRKLARAR FÖRÄNDRINGEN

Få unga såg Halal-tv

Jenny Sköld · 4 Nov 2008
Uppdaterad 15 Feb 2011

klar

Artikellänk är kopierad

Med ett ungt tilltal och tre unga programledare vill SVT nå den attraktiva målgruppen unga vuxna med sitt nya program Halal-tv. Dagen efter premiärprogrammet visar tittarsiffrorna att bara 0,5 procent av 15-24-åringarna såg programmet. Däremot verkar tittare över 60 ha hittat programmet. 8,4 procent av tittarna i den här målgruppen såg Halal-tv i går. – De unga vuxna är en svår målgrupp. De äldre är också viktiga, men det är alltid en puckel av äldre folk som tittar, säger Gunnar Hofverberg, som är projektledare för programmet.Men i den yngre åldersgruppen är det vanligare att se tv-program i efterhand via hemsidan. Först när hela serien har visats kommer även tittandet via internet kunna inkluderas i statistiken. Sammantaget var det 295 000 som såg första avsnittet av Halal-tv.– Det är nära vårt mål som var 330 000 tittare, säger Gunnar Hofverberg.

klar

Artikellänk är kopierad

Jenny Sköld
NyheterÅsiktGo!ViralgranskarenMetrojobbMetro Mode

© Copyright 2019 Metro Media House AB. All information på metro.se skyddas av lagen om upphovsrätt. Ange källa Metro vid citering.

metro