ANNONS
ANNONS
Logo

FÖRKLARAR FÖRÄNDRINGEN

Färdtjänsten försenad – flygplanet missades

Axel Björklund · 3 Jul 2006
Uppdaterad 16 Feb 2011

klar

Artikellänk är kopierad

Mohsen gjorde som färdtjänsten sa att han skulle och beställde färdtjänst i tid. Ändå blev det strul och han missade semesterplanet. Nu vill inte färdtjänsten ersätta för hans extra utlägg.Det var den 13 juli förra året som Mohsen Fathiroshan och hans familj skulle åka till England från Säve. Eftersom han är förlamad i vänster fot och axel sedan flera år är han förtidspensionär och har rätt till färdtjänst.RINGDE DAGEN FÖREFör att vara ute i god tid ringde han dagen före, men i växeln sa de att han skulle ringa nästa dag, två timmar innan planet skulle gå.Det gjorde han. Klockan 19 dagen efter beställde han en bil, som skulle komma kvart över åtta. Planet skulle inte gå förrän 21.20. Visserligen var familjen tvungen att vara där i god tid, men de bor på Hisingen och Säve är drygt tio minuter bort.– Men bussen var tio minuter försenad. Sedan körde chauffören en annan väg och sa att vi skulle hämta upp en som skulle samåka, säger Mohsen Fathiroshan.ANMÄLDE ÄRENDETNär han kom fram till Säve var gaten stängd. Han fick lägga ut 3 000 kronor för ombokning av biljett och extra taxiresor.Mohsen anmälde ärendet för att få ersättning. Men nu nekas han det  eftersom tiden var för knapp för färdtjänstens garantier.

klar

Artikellänk är kopierad

Axel Björklund
NyheterÅsiktGo!ViralgranskarenMetrojobbMetro Mode

© Copyright 2019 Metro Media House AB. All information på metro.se skyddas av lagen om upphovsrätt. Ange källa Metro vid citering.

metro